← یا امام حسن→

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۰۹:۱۲ ق.ظ

نوحه های دهه ی اول محرم الحرام (به همراه فایل سبک)

شب دوم

آل طاها وارد کرببلا شد
هم زمین و آسمان‌ها غم‌سرا شد
در میان قلب زینب خیمه‌ی ماتم به پا شد
آه... عالمی در تاب و در تب، مضطرب شد قلب زینب، وامصیبت
آه... دلبرش شد کربلایی، می‌رسد بوی جدایی، وامصیبت
کرببلا غوغا شد واویلاه واویلاه
خیمه‌ی غم برپا شد واویلاه واویلاه

سوز آهی می‌رسد از قلب خواهر
دل‌پریشانم برایت ای برادر
می‌رسد هر دم صدای ناله‌ی جان‌سوز مادر
آه... جان تو من بی‌قرارم، بهر تو دل‌شوره دارم، ای برادر
آه... قلب من در اضطراب است، فکر فرزند رباب است، ای برادر
کرببلا غوغا شد واویلاه واویلاه
خیمه‌ی غم برپا شد واویلاه واویلاه





شب سوم

از فراقت ای پدر جان دل غمینم
بین ویران زار و گریان و حزینم
کن تماشا گیسوانم دلبر نیزه نشینم
آه... دختر تو گشته محزون، گیسوان تو پر از خون، ای پدر جان
آه... جان بابا پیکرت کو، آن گلو و حنجرت کو، ای پدر جان
دردانه‌ی بابایم واویلاه واویلاه
من وارث زهرایم واویلاه واویلاه

در بیابان پابرهنه می‌دویدم
من صدای مادرت را می‌شنیدم
ناله‌های بی‌پناهی از دل و جان می‌کشیدم
آه... بر رخم سیلی نشسته، پهلوی من هم شکسته، ای پدرجان
آه... کودکت شد قدخمیده، ناله‌ها از دل کشیده، ای پدر جان
دردانه‌ی بابایم واویلاه واویلاه
من وارث زهرایم واویلاه واویلاه



شب چهارم

کن نگاهی سوی طفلان ای برادر
من فدای غربتت ای جان خواهر
می‌کنم اهدا به راهت این دو گل از نسل جعفر
آه... نذر تو این کودکانم، این سپاه نوجوانم، ای حسین جان
آه... من فدای این غریبی، این همه غصه نصیبی، ای حسین جان
سالار قلب زینب ثارالله ثارالله
جانم رسیده بر لب ثارالله ثارالله

ما دو لشکر از سپاه مرتضاییم
جان به کف سرباز شاه کربلاییم
از دل و جان جای مادر ما فدایی ولاییم
آه... ما مهیای جهادیم، دل به عشق دوست دادیم، ای حسین جان
آه... مادر ما بی‌قرار است، دیده‌اش ابر بهار است، ای حسین جان
سالار قلب زینب ثارالله ثارالله
جانم رسیده بر لب ثارالله ثارالله



شب پنجم

طفلم اما از تبار ِ مرتضایم
از تبار سجده‌های مصطفایم
در ناب کربلایم من یتیم ِ مجتبایم
آه... بین خیمه بی‌قرارم، طاقت ماندن ندارم، عمه زینب
آه... دلبرم در دست اعداست، خسته و بی‌یار و تنهاست، عمه زینب
من که سراپا دردم واویلاه واویلاه
دور عمو می‌گردم واویلاه واویلاه

در میان قتلگاهی ای عمو جان
زیر تیغ دشمنانی، من پریشان
می‌رسانم من خودم را پیش تو افتان و خیزان
آه... شد جدا دستم ز کینه، می‌رسد بوی مدینه، ای عمو جان
آه... پیکرم شد پر شراره، سربریدن کن نظاره، ای عمو جان
عبداللهم مدهوشت واویلاه واویلاه
مقتل من آغوشت واویلاه واویلاه



شب ششم

پور زهرا می‌زند بر قلب میدان
بین لشکر مجتبایم شد نمایان
ذکر قاسم بین میدان شد نوای یا حسن جان
آه... از عسل جامت لبالب، رخ بپوشان جان زینب، قاسم من
آه... می‌زنی بر هم فلک را، وا مکن تحت الهنک را، قاسم من
تازه بهاری ای وای واویلاه واویلاه
جوشن نداری ای وای واویلاه واویلاه

ای عزیزم مانده‌ای در بین اشرار
نو بهارم زیر دست و پا گرفتار
من بمیرم پهلوی تو با سر نی دیده آزار
آه... نوگل در خون تپیده، نوجوان ِ قد کشیده، قاسم من
آه... پیکرت از هم گسسته، استخوان‌هایت شکسته، قاسم من
تازه بهاری ای وای واویلاه واویلاه
جوشن نداری ای وای واویلاه واویلاه



شب هفتم

الوداع ای نوگل در خون تپیده
یک سه شعبه حنجر نازت دریده
خنده‌های بی‌امانت بند قلبم را بریده
آه... ای گل سرخ و سپیدم، کودک ناز شهیدم، ای علی جان
آه... بوی خون دارد بهارت، حنجرت رفته به غارت، ای علی جان
چشمان نازت بستی واویلاه واویلاه
مهمان زهرا هستی واویلاه واویلاه

کن تماشا ای علی چشم تر من
چون کبوتر پر کشیدی از بر من
مادرت چشم‌انتظار است ای بریده حنجر من
آه... لاله‌ی سرخ خدایی، آبروی کربلایی، ای علی جان
آه... صورتم شد غرق خونت، آسمان‌ها در جنونت، ای علی جان
چشمان نازت بستی واویلاه واویلاه
مهمان زهرا هستی واویلاه واویلاه



شب هشتم

می‌روی تو سوی میدان ای علی جان
می‌دوم من از قفایت دیده گریان
ای عزیز قلب زارم جان بابا را مسوزان
آه... شبه پیغمبر گل من، می بری با خود دل من، اکبر من
آه... کربلایی حیدر من، ای شبیه مادر من، اکبر من
تازه جوانم اکبر واویلاه واویلاه
روح و روانم اکبر واویلاه واویلاه

تیغ و نیزه بر تن نازت نشسته
بین صحرا جسم تو از هم گسسته
پهلوی تو دلبر من مثل زهرا شد شکسته
آه... ارباًاربا پیکر تو، شد دوتا فرق سر تو، اکبر من
آه... لخته‌ خون بسته دهانت، شد شکسته استخوانت، اکبر من
تازه جوانم اکبر واویلاه واویلاه
روح و روانم اکبر واویلاه واویلاه



شب نهم

ای علمدار رشید لشکر من
ای یل دریا دل ِ آب آور من
تکیه‌گاه اهل خیمه، ای امید خواهر من
آه... ساقی جام بلایم، ای پناه کربلایم، یا اباالفضل
آه... دست‌هایت را بریدند، فرق نازت را دریدند، یا اباالفضل
ای ساقی طفلانم یا عباس یا عباس
جان دادی ای جانانم یا عباس یا عباس

منتظر در بین خیمه دختر من
از چه افتادی زمین ای لشکر من
پشت من در هم شکسته بعد تو ای دلبر من
آه... بین خیمه قحط آب است، بی تو بیچاره رباب است، یا ابالفضل
آه... پیکرت بر خاک افتاد، دشمن دونت شده شاد، یا ابالفضل
ای ساقی طفلانم یا عباس یا عباس

جان دادی ای جانانم یا عباس یا عباس


فایل سبک را از این جا دانلود کنید



نوشته شده توسط ← نعمتی →
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
← یا امام حسن→

اینجا صاحب خانه امام حسن مجتبی (علیه السلام) است
......................................
روز محشربنویسیدبه پیشانی ما لک لبیک حسن ؛
ذکرسربند مسلمانی ایرانی ما لک لبیک حسن
......................................
ممنونم از عطای کریمانه حسن
این رو سیاه را سگ کویش حساب کرد

مهمان به سر خوان نعیمم
همسایه سیدالکریمم
ghasem.ni@gmail.com
قاسم نعمتی

شب دوم

آل طاها وارد کرببلا شد
هم زمین و آسمان‌ها غم‌سرا شد
در میان قلب زینب خیمه‌ی ماتم به پا شد
آه... عالمی در تاب و در تب، مضطرب شد قلب زینب، وامصیبت
آه... دلبرش شد کربلایی، می‌رسد بوی جدایی، وامصیبت
کرببلا غوغا شد واویلاه واویلاه
خیمه‌ی غم برپا شد واویلاه واویلاه

سوز آهی می‌رسد از قلب خواهر
دل‌پریشانم برایت ای برادر
می‌رسد هر دم صدای ناله‌ی جان‌سوز مادر
آه... جان تو من بی‌قرارم، بهر تو دل‌شوره دارم، ای برادر
آه... قلب من در اضطراب است، فکر فرزند رباب است، ای برادر
کرببلا غوغا شد واویلاه واویلاه
خیمه‌ی غم برپا شد واویلاه واویلاه





شب سوم

از فراقت ای پدر جان دل غمینم
بین ویران زار و گریان و حزینم
کن تماشا گیسوانم دلبر نیزه نشینم
آه... دختر تو گشته محزون، گیسوان تو پر از خون، ای پدر جان
آه... جان بابا پیکرت کو، آن گلو و حنجرت کو، ای پدر جان
دردانه‌ی بابایم واویلاه واویلاه
من وارث زهرایم واویلاه واویلاه

در بیابان پابرهنه می‌دویدم
من صدای مادرت را می‌شنیدم
ناله‌های بی‌پناهی از دل و جان می‌کشیدم
آه... بر رخم سیلی نشسته، پهلوی من هم شکسته، ای پدرجان
آه... کودکت شد قدخمیده، ناله‌ها از دل کشیده، ای پدر جان
دردانه‌ی بابایم واویلاه واویلاه
من وارث زهرایم واویلاه واویلاه



شب چهارم

کن نگاهی سوی طفلان ای برادر
من فدای غربتت ای جان خواهر
می‌کنم اهدا به راهت این دو گل از نسل جعفر
آه... نذر تو این کودکانم، این سپاه نوجوانم، ای حسین جان
آه... من فدای این غریبی، این همه غصه نصیبی، ای حسین جان
سالار قلب زینب ثارالله ثارالله
جانم رسیده بر لب ثارالله ثارالله

ما دو لشکر از سپاه مرتضاییم
جان به کف سرباز شاه کربلاییم
از دل و جان جای مادر ما فدایی ولاییم
آه... ما مهیای جهادیم، دل به عشق دوست دادیم، ای حسین جان
آه... مادر ما بی‌قرار است، دیده‌اش ابر بهار است، ای حسین جان
سالار قلب زینب ثارالله ثارالله
جانم رسیده بر لب ثارالله ثارالله



شب پنجم

طفلم اما از تبار ِ مرتضایم
از تبار سجده‌های مصطفایم
در ناب کربلایم من یتیم ِ مجتبایم
آه... بین خیمه بی‌قرارم، طاقت ماندن ندارم، عمه زینب
آه... دلبرم در دست اعداست، خسته و بی‌یار و تنهاست، عمه زینب
من که سراپا دردم واویلاه واویلاه
دور عمو می‌گردم واویلاه واویلاه

در میان قتلگاهی ای عمو جان
زیر تیغ دشمنانی، من پریشان
می‌رسانم من خودم را پیش تو افتان و خیزان
آه... شد جدا دستم ز کینه، می‌رسد بوی مدینه، ای عمو جان
آه... پیکرم شد پر شراره، سربریدن کن نظاره، ای عمو جان
عبداللهم مدهوشت واویلاه واویلاه
مقتل من آغوشت واویلاه واویلاه



شب ششم

پور زهرا می‌زند بر قلب میدان
بین لشکر مجتبایم شد نمایان
ذکر قاسم بین میدان شد نوای یا حسن جان
آه... از عسل جامت لبالب، رخ بپوشان جان زینب، قاسم من
آه... می‌زنی بر هم فلک را، وا مکن تحت الهنک را، قاسم من
تازه بهاری ای وای واویلاه واویلاه
جوشن نداری ای وای واویلاه واویلاه

ای عزیزم مانده‌ای در بین اشرار
نو بهارم زیر دست و پا گرفتار
من بمیرم پهلوی تو با سر نی دیده آزار
آه... نوگل در خون تپیده، نوجوان ِ قد کشیده، قاسم من
آه... پیکرت از هم گسسته، استخوان‌هایت شکسته، قاسم من
تازه بهاری ای وای واویلاه واویلاه
جوشن نداری ای وای واویلاه واویلاه



شب هفتم

الوداع ای نوگل در خون تپیده
یک سه شعبه حنجر نازت دریده
خنده‌های بی‌امانت بند قلبم را بریده
آه... ای گل سرخ و سپیدم، کودک ناز شهیدم، ای علی جان
آه... بوی خون دارد بهارت، حنجرت رفته به غارت، ای علی جان
چشمان نازت بستی واویلاه واویلاه
مهمان زهرا هستی واویلاه واویلاه

کن تماشا ای علی چشم تر من
چون کبوتر پر کشیدی از بر من
مادرت چشم‌انتظار است ای بریده حنجر من
آه... لاله‌ی سرخ خدایی، آبروی کربلایی، ای علی جان
آه... صورتم شد غرق خونت، آسمان‌ها در جنونت، ای علی جان
چشمان نازت بستی واویلاه واویلاه
مهمان زهرا هستی واویلاه واویلاه



شب هشتم

می‌روی تو سوی میدان ای علی جان
می‌دوم من از قفایت دیده گریان
ای عزیز قلب زارم جان بابا را مسوزان
آه... شبه پیغمبر گل من، می بری با خود دل من، اکبر من
آه... کربلایی حیدر من، ای شبیه مادر من، اکبر من
تازه جوانم اکبر واویلاه واویلاه
روح و روانم اکبر واویلاه واویلاه

تیغ و نیزه بر تن نازت نشسته
بین صحرا جسم تو از هم گسسته
پهلوی تو دلبر من مثل زهرا شد شکسته
آه... ارباًاربا پیکر تو، شد دوتا فرق سر تو، اکبر من
آه... لخته‌ خون بسته دهانت، شد شکسته استخوانت، اکبر من
تازه جوانم اکبر واویلاه واویلاه
روح و روانم اکبر واویلاه واویلاه



شب نهم

ای علمدار رشید لشکر من
ای یل دریا دل ِ آب آور من
تکیه‌گاه اهل خیمه، ای امید خواهر من
آه... ساقی جام بلایم، ای پناه کربلایم، یا اباالفضل
آه... دست‌هایت را بریدند، فرق نازت را دریدند، یا اباالفضل
ای ساقی طفلانم یا عباس یا عباس
جان دادی ای جانانم یا عباس یا عباس

منتظر در بین خیمه دختر من
از چه افتادی زمین ای لشکر من
پشت من در هم شکسته بعد تو ای دلبر من
آه... بین خیمه قحط آب است، بی تو بیچاره رباب است، یا ابالفضل
آه... پیکرت بر خاک افتاد، دشمن دونت شده شاد، یا ابالفضل
ای ساقی طفلانم یا عباس یا عباس

جان دادی ای جانانم یا عباس یا عباس


فایل سبک را از این جا دانلود کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۲۵
← نعمتی →

نظرات  (۵)

سلام
نوحه ی سنگین و عالیی بود
لطفا بازم از سبک هاتون بگذارید
باسلام خبرگزاری فارس مصاحبه ای با حاج جعفر طهماسبی در خصوص مبانی مداحی در دفاع مقدس کرده که خیلی جالبه ..حتما بخون و روی وبلاگت بگذار...با این کلید واژه قابل دسترسی است...وقتی روضه خوان امام حسین تخریبچی میشود
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۰ delbakhtegane hoseine zanjan
ای مشکل گشای شیعه بیا جان به لب رسید
ای یادگار کرب و بـلا ، جـان به لب رســیـد
بــرخـــیز ای عــدالــت بی انــتهــا ، بـــیا
دنــیا فـــریب داده جــــوانهـــای شهــر را
یک عـــده از حــــقیقــت خلـقت رمیـده اند
ایـــنجا بـــرای خــویش خـــدا آفـــریده اند
شـــیطــان فــــریب داده تـــمام قیـــاســها
اینجا خـــــدای ما شده اند اسکـــناس ها
اینجا نـــماز یومـــیّه ما قضــــــا شـــــده
بهــــتر بگویـــمت که نیـــایــش رهــا شده
اینجا دو چشم غیرت مردان به خواب رفت
غیرت که رفت از ســـر زنها حـــجاب رفت
از اعـــــتیــاد پشت جوانــانــــمان شکست
دیـــدم به دســـــت دختری قلّادۀ ســگ است
اینجا جوان به فکر هـــوای مــــَجازی است
مثل عـــروسکی ست که اســباب بازی است
اینجا کمین نــــشسته خطــــــرهـــای دشمنان
دخـــتر ، پسر شده ، پســــران شکل دختران
اینجا قسم به حضرت عــــبــاس(ع) رایج است
یک بسته اسکناس چو باب الحــــوائـــج است
فکـــر یک عـــــده پـــــول ِربا یا نــــزول شــــد
حاجی نکرده ســـــجده نمازش قـــــــــــبول شد
صحبت زِ ماهــــــواره و اینترنت و فضــــاست
اینجا ،یتیم هست ولیکن عـــلــــــی(ع) کجاست؟
ایــــنجا اذان که مـــیزنـــــد افــــطار می شــــود
از رنگــــهای سفــــره ســــَرم گـــیج می رود
ما ، روزه دارِ ســفرۀ رنگـــین مردُمــــیــم
یکسال هر چه را که نخوردیم ،میخوریم
آلات جُـــرم مـــا همه تکــــمیـــل می شوند
تا جمعه می رسد همه تعطـــــیل می شوند
اینجا تمام صحـــــبتمان روز جــــمعه است
تفریح و پارک رفتنمان روز جمعــــــه است
آثار پاک خـــــون شـــــهیــــــدانمان گــذشت
اوقاتــــمان با تلــــــفن هـــــمراهمان گذشت
گوشــــیِ ما وســــیلۀ فانــــوسِ مردم است
تلفن که نیـــــست خانۀ نامــوس مردم است
آقا خلاصــــه خانۀ دلهــــــا خــــراب شــــد
وللهِ قــــــلب منـــــتظــــرانت کـــــباب شـــد
قربان ذوالفقار شما ، یابن العسگری(عج)
ای منتقم به خون خدا، یا بن العسگری(عج)
تا روز وعده ما همگی پشت این دریــــــم
ما دلخوشیم که کـــلب نمکزارِ حـــــــیدریم
آقا بـــیا مسیر خــــــــــدا را نـــــــشان بده
آقــــــا بیا جـــــــواب هـــمه ناکســـــان بده
محسن داداشی
ُلام سبک نوحه برای دانلود با مشکل مواجه است لطفا بررسی نمایید
سلام
ممنون خیلی خوبه
شرمنده سبک نوحه رو میشه بزارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی