← یا امام حسن→

سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰۳:۳۷ ب.ظ

عادتک الاحسان الی المسیئین

لذت اشک مناجات سحر ، مشهود است

حال آشفته دل از دیده تر مشهود است

منتی نه زکرم دست زمین خورده بگیر

همه جا سایه لطف تو به سر مشهود است

راه خود را سحری جانب ما  مایل کن

دست خالی گدا وقت گذر مشهود است

حال و روز من هجران زده دیدن دارد

حال دلسوخته از آه جگر مشهود است

*هنر آن نیست نسوزی به میان آتش

بین خاکستر پروانه هنر مشهود است

هرکه فانی نشود جام بقایش ندهند

مردی مرد به هنگام خطر مشهود است

من وتنهایی در قبر خودم میدانم

اوج بیچارگیم وقت سفر مشهود است


* دنبال جلوه کاملی برای این بیت میگشتم نگاهم به نیمه ماه رجب افتاد

آری زینب سلام الله علیها

کسیکه در آتش رضای خدا سوخت و خاکستر شد ولی تمام حقیقت عشق در این خاکستر تا قیامت زنده ماند

هنر آن نیست نسوزی به میان آتش                             بین خاکستر پروانه هنر مشهود است




نوشته شده توسط ← نعمتی →
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
← یا امام حسن→

اینجا صاحب خانه امام حسن مجتبی (علیه السلام) است
......................................
روز محشربنویسیدبه پیشانی ما لک لبیک حسن ؛
ذکرسربند مسلمانی ایرانی ما لک لبیک حسن
......................................
ممنونم از عطای کریمانه حسن
این رو سیاه را سگ کویش حساب کرد

مهمان به سر خوان نعیمم
همسایه سیدالکریمم
ghasem.ni@gmail.com
قاسم نعمتی

عادتک الاحسان الی المسیئین

سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۰، ۰۳:۳۷ ب.ظ

لذت اشک مناجات سحر ، مشهود است

حال آشفته دل از دیده تر مشهود است

منتی نه زکرم دست زمین خورده بگیر

همه جا سایه لطف تو به سر مشهود است

راه خود را سحری جانب ما  مایل کن

دست خالی گدا وقت گذر مشهود است

حال و روز من هجران زده دیدن دارد

حال دلسوخته از آه جگر مشهود است

*هنر آن نیست نسوزی به میان آتش

بین خاکستر پروانه هنر مشهود است

هرکه فانی نشود جام بقایش ندهند

مردی مرد به هنگام خطر مشهود است

من وتنهایی در قبر خودم میدانم

اوج بیچارگیم وقت سفر مشهود است


* دنبال جلوه کاملی برای این بیت میگشتم نگاهم به نیمه ماه رجب افتاد

آری زینب سلام الله علیها

کسیکه در آتش رضای خدا سوخت و خاکستر شد ولی تمام حقیقت عشق در این خاکستر تا قیامت زنده ماند

هنر آن نیست نسوزی به میان آتش                             بین خاکستر پروانه هنر مشهود است


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۳/۱۷
← نعمتی →

نظرات  (۸)

ای ماه اختران زمین خط و خال تو
گردون قدش خمیده به پیش جلال تو
ای روشن از ضیاء تو هر صبح وشام ما
خورشید ذره ای به کنار هلال تو
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۰ مصطفی روحی میاب
سلام
خیلی خوشحال شدم که تو فضای مجازی شما رو ملاقات میکنم
تو محل که پرسه نمیزنی تا ببینیمت ، پایگاه و مسجدم که نمیای !!!
ولی ای شاالله موفق باشی
کله ی حاج حسین رو ببوس ...
لینکت کردم تا آمار بازدید از وبلاگت بره بالا ...

جالب بود
ایوالله
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۰ مجید لشکری
سلام
با غزل مثنوی - ناگهان... - به روزم
مشتاق حضور و نظرتان
علی علی...
سلام داداش
مثل همیشه زیبایی شعرت مشهود است...
منم بروزم...
سلام برادر. زیبا بود. من منتظر شعر حضرت زهرا(سلام الله)هستم کماکان
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۰ مصطفی روحی میاب
سلام قاسم جون
یه پیشنهاد !
برای اشعارت آرشیو موضوعی درست کن تا امثال بنده ی حقیر بتونند راحت تر اشعار مورد نظر خودشون رو پیدا کنند

شعرت هم بسیار زیبا بود
خدا به وجودت و به طبع شعریت برکت عنایت کند
ان شاءالله
مهمان به سر خوان نعیمم
همسایه ی سیدالکریمم
سلام بازم اشعارت را خواندم عالی بود ولی افسوس که.....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی