← یا امام حسن→

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ق.ظ

ام العباس

السلام علیکِ یا ام البنین
ای جبرئیلم تا خدایت پرکشیدی
از مادر چشم انتظارت دل بریدی

جز ام لیلا کس نمیفهمد غمم را
من پیر گشتم تا چنین تو قد کشیدی

تنها نه دلگرمی مادر بوده ای تو
بر خاندان فاطمه روح امیدی

بر گردنم انداختی با دستهایت
زیبا مدال عزت «ام الشهیدی»

زینب کنار گوش من آهسته می گفت :
هرگز مپرس از دخترت از چه خمیدی

از خواری بعد از تو گفت و گفت دیگر
بر پیکر مانیست جایی از سپیدی

این تکه مشک پاره را تا داد دستم
فهمیدم ای بالا بلند من چه دیدی

از مشک معلوم است با جسمت چه کردند
وای از زمین افتادن،وای از ناامیدی

باور نخواهم کرد تا روز قیامت
بی دست افتادی،به خاک وخون طپیدی

در سینه پنهان میکنم یک عمر رازم
پس شکل قبرت را دگر کوچک بسازم

###

من که از نسل دلیر عربم
امّ العبّاسم و امّ الادبم

مادر چهار یل رعنایم
من کنیز حرم زهرایم

آسمان خاک نشین حرمم
عرش در تحت لوای کرمم

معرفت مسئله آموز من است
عاشقی سائل هر روز من است

دل من محو تولّای ولی ست
سِمتم خادمی بیت علی ست

من سفارش شده ی زهرایم
آبرو یافته از مولایم

وه از آن روز که قابل گشتم
با در بیت مقابل گشتم

آمد آن لحظه چه خوش اقبالم
دختر شاه به استقبالم


نوشته شده توسط ← نعمتی →
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
← یا امام حسن→

اینجا صاحب خانه امام حسن مجتبی (علیه السلام) است
......................................
روز محشربنویسیدبه پیشانی ما لک لبیک حسن ؛
ذکرسربند مسلمانی ایرانی ما لک لبیک حسن
......................................
ممنونم از عطای کریمانه حسن
این رو سیاه را سگ کویش حساب کرد

مهمان به سر خوان نعیمم
همسایه سیدالکریمم
ghasem.ni@gmail.com
قاسم نعمتی

ام العباس

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ق.ظ
السلام علیکِ یا ام البنین
ای جبرئیلم تا خدایت پرکشیدی
از مادر چشم انتظارت دل بریدی

جز ام لیلا کس نمیفهمد غمم را
من پیر گشتم تا چنین تو قد کشیدی

تنها نه دلگرمی مادر بوده ای تو
بر خاندان فاطمه روح امیدی

بر گردنم انداختی با دستهایت
زیبا مدال عزت «ام الشهیدی»

زینب کنار گوش من آهسته می گفت :
هرگز مپرس از دخترت از چه خمیدی

از خواری بعد از تو گفت و گفت دیگر
بر پیکر مانیست جایی از سپیدی

این تکه مشک پاره را تا داد دستم
فهمیدم ای بالا بلند من چه دیدی

از مشک معلوم است با جسمت چه کردند
وای از زمین افتادن،وای از ناامیدی

باور نخواهم کرد تا روز قیامت
بی دست افتادی،به خاک وخون طپیدی

در سینه پنهان میکنم یک عمر رازم
پس شکل قبرت را دگر کوچک بسازم

###

من که از نسل دلیر عربم
امّ العبّاسم و امّ الادبم

مادر چهار یل رعنایم
من کنیز حرم زهرایم

آسمان خاک نشین حرمم
عرش در تحت لوای کرمم

معرفت مسئله آموز من است
عاشقی سائل هر روز من است

دل من محو تولّای ولی ست
سِمتم خادمی بیت علی ست

من سفارش شده ی زهرایم
آبرو یافته از مولایم

وه از آن روز که قابل گشتم
با در بیت مقابل گشتم

آمد آن لحظه چه خوش اقبالم
دختر شاه به استقبالم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۹
← نعمتی →

نظرات  (۷)

دم شما گرم...
با سلام

از شعرهای زیبای شما نهایت استفاده را میکنیم

اگر رضایت دارید از اشعار شما توی وبلاگمون استفاده کنیم

منتظر جواب شما هستیم
سلام علیکم
ماجور باشی
این بیت وزنش مشکل نداره؟
از مشک معلوم است با جسمت چه کردند
وای از زمین افتادن،وای از ناامیدی
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۰ من غلام قمرم
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و عرض ادب. با یک غزل از جناب آقای سهرابی:
گریه ها حلقه شدند ، پا به رکابش کردند
دست ها چنگ زنان مرد ربابش کردند....
*
و دو غزل از جناب آقای لطیفیان:
لالا برای آنکه خواب ندارد چه فایده
ماندن برای آنکه تاب ندارد چه فایده....
***
طفل ویرانه شدن زار شدن هم دارد
قدِّ خم دست به دیوار شدن هم دارد....
*
و چند شعر زیبای دیگر از جناب آقای رستمی و ناصرالدین شاه و... به روزم.
*
لطفا برای شفای همه ی بیماران به خصوص پیرغلام اهلبیت(ع) حاج علی انسانی یک حمد تنها با یک صلوات بخوانید.
یا علی مدد
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۰ سید علی رکن الدین
سلام ای والله

فقط بیت هشتم
بجای وای دوم اگه چیز دیگه ای مثل آه بگذارید وزن درست میشه

وای از زمین افتادن،آه از نا امیدی

مخلصم
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۰ رضا رسول زاده
حق نمود این شرفم نقش جبین
حضرت فاطمه شد ام بنین...
اما خانم : اگر چه نقش گشته بر جبینت
اگر ام البنینی کو بنینت...
قبول باشه.
انشااله در هر مناسبتی به روزم به مدد مولا.
با اجازه لینکتون کردم.
یاعلی.
سلام و عرض ارادت

آقای نعمتی چند وقتیه نوای وبلاگ کار نمیکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی